27 Şubat 2016 Cumartesi

Ekşili sarma

Benim orjinal tarifimdir. Bu sarmanın lezzeti başka.
Parmaklarınızı yiyebilirsiniz..Eminim bayilacaksiniz, Kim yese aynı tepkiyi veriyor o yüzden sizdende eminim ;)

Zeytinyağlı sarmayı tatsız bulanlar vardır mesela siz sarmayi çok seviyorsanız eşinizde yapmanızı istemiyorsa birde bu lezzeti deneyin.

MALZEMELER
3 su bardağı pirinç
5-6 adet kuru soğan
1,5 su bardağı sıvıyağ 
1 yemek kaşığı biber salçası 
2 yemek kaşığı domates salçası 
1 tatlı kaşığı karabiber
2 tatlı kaşığı isot
2 tatlı kaşığı nane
1 tatlı kaşığı limon tozu
Yarım su bardağı su
Ve tuz 

YAPILIŞI


Soğanları yağda kavurun. Salçaları, karabiber, naneyi ve isotu katıp bir süre daha kavurun . En son pirinci ekleyip biraz daha kavurduktan sonra limon tozunu 1  çay bardağı su da eritip içine katarak karıştırın. Ocağı kapatıp yarım su bardağı suyu ekleyip dinlendirin.
Daha sonrası size bağlı ister üzüm yaprağına isterseniz pazı yada kara lahanayla sarın. 
Ben fotograftakini kara lahanayla yaptım. Bu lezzet hepsiyle çok güzel oluyor. Çok ekşi sevmeyenler limon tozunu yarıya indirebilirsiniz. Yağ ve sogandan çalmayin lezzet bolluklarinda ;) 

Afiyetler olsun ;) 

24 yorum:

  1. Çok cici bir bloğun var. Hemen takibe alıyorum. Sarmalar nefis görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler blogumu begenmenize cok sevindim :)

      Sil
    2. Sizinki kadar cici değil ama :)

      Sil
  2. Immmmm harika ekşili ekşili bayılırım ben bunaaaaaa ❤❤❤

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir bloğunuz var gerçekten miss gibi limon kokuyor:) ellerinize sağlık nefiss görünüyorlar. Bende nar ekşisiyle yapıyorum çok güzel oluyor. Bu arada sizi takip etmeye başladım benim sayfamda da sizi görmekten mutlu olurum
    kurabiyecimiss.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım güzel yorumun beni cok mutlu etti. Senin de bloğun nefis yemek kokularıyla dolu takipteyim :)

      Sil
    2. Teşekkür ederim sevgili Limon Kokusu:). Bu arada sizi mimledim bir bakarsanız :)

      http://kurabiyecimiss.blogspot.com/2016/03/kisisel-blog-yazarlari-ne-dusunuyor-ben_3.html

      Sil
    3. Yaa gerçekten mi hemen bakıyorummm 😍

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Hoşgeldin. Blog dünyasına .
    ellerine sağlık çok severimm
    Güzel dostluklar kurarız umarım sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hosbuldum canım sende bloguma hoşgeldin. Goruyorum güzellikler dolu bloklarda dostluklarinda güzel olacağındAn eminim. Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Ben desizi takibe aldım ve izleyiciolarak katıldım. Sizi beklerim

    YanıtlaSil
  7. ohh harika görünüyorlar. yalnız çok ta düzgün sarmışsın bravo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım bu konuda biraz becerikliyim :))) teşekkür ederim :)

      Sil
  8. O kadar harika görünüyorlar ki karnım acıktı. bloğunuzu takipteyim:) bana da beklerim. Ellerinize sağlık!
    Sundaybunday.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gel beraber yiyelim canım :) takibimdesin. Teşekkür ederim :)

      Sil
  9. Merhabalar,
    Ben yeni geldim ve bloğunuzu ve özellikle de ismini (LİMONLU OLMASINI:)) sevimli buldum:)) Ellerinize sağlık.
    Benim de sayfama ziyarete gelir ve katılırsanız çok sevinirim.
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Begenmenize çok sevindim hosgeldiniz :) takimdesiniz gelmemmi gelirim elbet :)

      Sil
  10. Ama oldu mu acıktık... :)

    ben de beklerim, sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  11. İnsan görünce açıkıyor :D Bir erkek başka ne ister :D Bizede bekleriz efenim :D www.hamdicetin.com.tr

    YanıtlaSil